Kulisszák mögötti felvétel szivárgott ki a Black or White forgatásáról

Egy korábban sosem látott bootleg felvételt osztott meg YouTube csatornáján Sage Galesi, az az indián “kislány” (azért az idézőjel, mert ma már természetesen nem kislány), aki Michael Jackson Black or White című rövid filmjében szerepelt 1991-ben. Sage egyébként igazi indián – Michael ragaszkodott ahhoz, hogy a klipben igazi indiánok szerepeljenek, ne színészek. Addig Hollywood (is) meglehetősen mostohán bánt az amerikai őslakókkal, nem nagyon fizették meg őket, már ha egyáltalán eszükbe jutott a filmeseknek, hogy az indián szerepeket igazi indiánokra osszák.

Sage édesanyját Joanelle Romerót egyébként még általános iskolás korukból ismerte Michael. Íme a történet Joanelle elmondásában:

“Tízéves korom óta ismertem Michaelt. Együtt jártunk iskolába a Gardner Streetre a Sunset Blvd mellé. Hatodik osztályba jártunk együtt. Mindig áthívott magukhoz játszani, hintáztatott a nagy fára akasztott hintán miközben az álmainkról beszélgettünk. Michael a Gardner Street-i iskola lépcsőjén hívott el randizni. Két héttel az iskola befejeződése előtt az anyám elküldött az apámhoz Új-Mexikóba. Sosem tudtam elköszönni Michaeltől.

[…]

1991-ben elindítottam egy produkciós céget. Kéthetes volt, amikor kaptam egy telefonhívást Michael szereplőválogató irodájától azzal a kérdéssel, hogy vannak-e amerikai indián táncosaim, mert eddig senki nem felelt meg, akit meginterjúvoltak. Azt mondtam nekik: ‘nekem vannak a legjobb táncosaim a városban’, valójában azonban nem volt senkim. Azonban elmentem jópár pow wow-ra (indián találkozók) és összegyűjtöttem 30 táncost, akik közül az egyik drága kislányom Sage volt. Akkor 5 éves volt. Michael irodájának fogalma sem volt arról, hogy Michael és én ismerjük egymást. Hogy rövidre zárjam: a rendező John Landis öt táncost válogatott ki azok közül, akiket vittem – a kislányomat, a csengettyűs ruhában és négy másik táncost a Los Angeles-i őslakó közösségből.

Michael 7 órán át fényképezkedett Sage-dzsel miközben forgatták a videót és a képeit angyal festményekhez használta fel Neverlanden. Rengeteget mókáztunk a filmezés alatt. Michael, Sage és én háromszor megnéztük a Willie Wonkát, miközben mindenkinek várakoznia kellett forgatáson. Michael elvitte Sage-t és Nancy Reagant (az ex-elnök Ronald Reagan felesége) ebédelni. Megkérdezte nem akarok-e menni, de én nem akartam nyilvánvaló okok miatt. Sok-sok emlék…

Az őslakos táncosok jelenetét stúdióban forgattuk, aztán Michael elolvasta az egyik zenei videóhoz írt forgatókönyvemet és egy hét múlva újra vettük az őslakos jelenetet szabadtéren. Michael közbenjárására az Entertainment Weekly is foglalkozott a produkciós irodámmal.

Michael vezető szerepet játszott abban, hogy a világ megismerte a cégemet. Ma már egy díjnyertes produkciós iroda az amerikai indiánokról szóló dokumentumfilmek és független filmek készítése terén. Az 1991-es Black or White zenei videó és dal történelmet írt. Képessé tett arra, hogy az amerikai indián táncosoknak magasabb fizetéseket tudjak kiharcolni, mint bármely más táncosnak, bármilyen zenei videóban, annak a ténynek köszönhetően, hogy tradicionális ruhákat viseltek (a ruhatárunk nem western filmek ruhatáraiból kölcsönzött volt). A mai napig ők a zenei videók történetének legjobban fiztetett táncosai. Ráadásul ez volt az első olyan, nem őslakos amerikai együttes/művész által készített videó, amiben amerikai indián táncosok jelentek meg.

A 2009-es Red Nation Filmfesztiválon (indián filmfesztivál) tisztelegtünk Michael Jackson előtt a Black or White zenei videója miatt – Michael Jackson emlékére. Sok személyes történetem van Michaelről, amelyeket örökre a szívemben fogok őrizni. ‘Nem fogom az életemet egy színként tölteni’ (részlet a Black or White szövegéből – a ford.) – emberi lény vagyok. Isten áldjon meg MJ. Együtt meg tudjuk gyógyítani a világot és jobb hellyé tudjuk tenni. Szeretünk Michael. “

https://www.facebook.com/notes/nativecelebs/joanelle-romero-my-friend-michael-jackson-in-loving-memory/402674670949

És ha már indiánok: Michael Jackson ereiben is csörgedezett indián vér. Az afrikai ősök mellett apai ágon csaktók, anyai ágon blackfoot (feketeláb) felmenői is voltak.

Joanelle, Sage és Michael

Joanelle, Sage és Michael

Posted on szeptember 2, 2013, in Michael Jackson and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 6 hozzászólás.

  1. csilla füredi

    Nagyon köszi , nagyon értékes információkat tartalmazó anyag ! Számomra különösen azért kedves, mert nekem a Black or White a number one Michaeltől ! Nagyon aranyos a videó is ! Azt szeretném kérdezni Tőled hogy ezt az anyagot innét kitehetem e a facebook oldalamra, vagy tartsam csak meg magamnak ! Azért kérdezem mert természetesen nem akarom lenyúlni azt amit nagyon sok munkával ide nekünk Magyar rajongóknak felteszel ….viszont, ha osztanánk is talán többen olvasnák a blogodat , bár gyanitom igy sem vagyunk kevesen ! Mióta elindult a jacksonakták olvasom , és most ezt az új blogodat is , nem tudom eléggé megköszönni,én személy szerint mindenkinek ajánlani szoktam mert MJről a tiédnél alaposabb és nagyszerűbb munkát én a neten Magyarul még nem találtam ! Úgy tűnik anyag pedig van bőven ! A munkádhoz erőt kitartást kivánok ! Abba ne hagyd légyszi ! Nagyon örülök hogy ismét olvashatlak ! Nekem ez nagyon fontos ! Puszi !

  2. Persze, nyugodtan tedd ki Facebookra, sőt meg is kérek mindenkit, hogy terjessze a linket! Örülök, hogy tetszik.

  3. KERESZTURI TOTH MIHÁLYNÉ

    én is csak ugyan azt tudom mondani amit Csilla nagyon tetszik amiket írsz és én is megosztom a facebokon hozzá illő képekkel teszem föl. minden nap olvasom még ha nincs új bejegyzés akkor a régebbiek olvasom köszönöm az eddigi munkádat
    puszi GABI

  1. Visszajelzés: Újabb kulisszák mögötti felvétel a Black or White forgatásáról | Michael Jackson Zene Blog

  2. Visszajelzés: Ismét kulisszák mögötti felvételek a Black or White forgatásáról | Michael Jackson Zene Blog

Vélemény, hozzászólás?

