Jonathan “Sugarfoot” Moffett interjú

Jonathan “Sugarfoot” Moffett dobos, dalszerző, producer. Profi pályafutását a Jacksonsszal kezdte 1979-ben és Michael utolsónak szánt turnéjának, a This Is Itnek a próbáin is ott volt. De játszott Elton Johnnal, George Michaellel, Diana Rosszal, Janet Jacksonnal és Madonnával is. Jelenleg a Cirque du Soleil Immortal című produkciójában vesz részt, amely Michael zenéje köré épül és amelynek nagy sikerű világkörüli turnéja hazánkat és érintette. Az Immoratal január 14-ig Dubaiban tartózkodott, ahol nagy sikert aratott. Moffettet még ezt megelőzően interjúvolta meg a Time Out Dubai weboldal.

Hol vagy most?

Orange County-ban, Kaliforniában. Várom már, hogy Dubaiba mehessek – most megyek oda először.

Mikor találkoztál először a Jacksonsszal?

Először 1979. február 21-én felvételiztem náluk és azt a turnét tavasszal kezdtük. Kockáztattam és 3200 mérföldet vezettem csak azért, hogy kövessem az álmom. Belefutottam a zenei igazgatóba, aki New Orleansból származott, és véletlenül éppen az volt a felvételik utolsó napja. A rendező azt mondta megkéri a szervezőket, hogy hosszabbítsák meg a felvételit, hogy nekem is legyen lehetőségem – két hétig felvételiztettek.

Mikor találkoztál először Michael Jacksonnal?

Amikor elkezdtünk próbálni két nappal a felvételi után ő ott volt. Igazán nagyon udvarias volt velem és azt mondta, hogy a Jackson fivérek mind nagyon jó véleménnyel vannak rólam és a játékomról és azt mondta: „majd meglátjuk”. Nagyon félénk volt – rettenetesen félénk. És mindig udvarias volt, nagyon szerény és nagyon tisztelettudó is. Néhány ember úgy gondolja ez már túlzó volt, de ilyen volt az ő igazi természete: ő egy finom, kedves ember volt, aki mindig nagyon törődött mindenki más érzéseivel.

Az emberek körülötte manipulálták ezt?

Igen, persze. Én is ilyen voltam, amikor először Hollywoodba jöttem, de nem annyira, mint ő. Nekem is fel kellett vennem a páncélt, de Michael számára ez még problémásabb volt. Ne feledd, hogy ő már gyerekként is szupersztár volt – hét vagy nyolc évesen.

Dolgoztál az énekes utolsó turnéján, a This Is It-en is…

Ott voltam a próbákon és a filmben is. A próbák alapján abszolút fenomenális lett volna és a film csak körülbelül 75 százalékát mutatja be annak, amit a közönség látott volna. Volt még néhány hetünk hátra és sok meglepetést titokban tartottunk. Igazán Michael egyik legnagyobb turnéja lett volna. Amióta vele dolgoztam most volt az első alkalom, hogy teljesen újrahangszerelt dalokat.

Ki találta ki az új ötleteket?

Michael és a rendező, Kenny Ortega, valamint Travis Payne (koreográfus) ötleteinek kombinációja volt. De a legtöbb ötletet maga Michael találta ki. Kreatív ember volt.

De sok ember kritizálta a viselkedését…

Könnyű az embereknek kritizálnia Michaelt, amikor sosem jártak az ő cipőjében. Talán te jobb döntéseket hoznál, talán rosszabbakat. Az emberek szeretnek másokat kritizálni. Mindenki kritikus mindenkivel szemben, de azt senki sem szereti, amikor őt kritizálják.

Jonathan "Sugarfoot" Moffett

Jonathan “Sugarfoot” Moffett

Forrás: http://www.timeoutdubai.com/nightlife/features/48323-michael-jacksons-drummer-spills-the-beans

Reklámok

Posted on január 15, 2014, in Michael Jackson and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 2 hozzászólás.

  1. csilla füredi

    Köszi a fordítást , remek interjú , szeretem ezt a pasast 🙂 Mikor tavaly megláttam az Immortalon, fenn a doboknál, annyira megörültem, hogy elsírtam magam … nem tudtam hogy Ő ott lesz !

Vélemény, hozzászólás?

