Björk és Michael Jackson

Björk Michael Jackson ruhában 2000-ben

Björk Michael Jackson ruhában 2000-ben

Az izlandi énekesnő Björk mindig nyílvan vállalta a Michael Jackson iránt érzett tiszteletét. Olyannyira, hogy 2000-ben a Golden Globe díjátadón egy Michael Jackson képével díszített ruhában jelent meg. Hogy miért? “Mert ő a király!” – így az énekesnő válasza. Máskor is látható volt ugyanennek a ruhának egy más színű változatában.

Az I Go Humble című dalának koncert előadásain hozzá szokott toldani a dalhoz egy részletet MJ Wanna Be Startin’ Somethin’ című számából (“got to be starting something”).

2003-ban Björk adott egy internetes interjút, amiben e-mailben fogadott kérdésekre válaszolt. A kérdezők között voltak hírességek is, így Michael Jackson is.

Michael Jackson, Santa Barbara, California: “Mindig szerettem és csodáltam a kreativitásodat. A természet túlélésért folytatott harca az emberiség mellett inspiráció a számomra: figyelembe véve izlandi hazád természeti szépségeit hogyan inspirál téged a természet?

Björk: “Remélem ez nem hangzik túl sekélyesen, de egyedül lenni a természetben, különösen pár órás séta után helyretesz és rájössz, hogy mennyire kicsi vagy és mennyire hatalmas minden körülötted. Akkor egyszerűen elengeded és megadod magad, a részévé válsz. Annyira büszke vagyok rá, hogy te is kérdeztél tőlem! El kell mondanom, hogy te vagy a legjobb, küzdj tovább és dühös vagyok amiatt, hogy mennyire kegyetlen mindenki hozzád. Olyan mintha az USA-ban jelenleg illegális lenne excentrikusnak lenni. Talán az emberek megértőbbek lennének, ha a bajor II. Lajos kortársa lennél, aki Wagnertől rendelt zenét és hattyúkkal élt. Állandóan a Butterfliest hallgatom a legutóbbi albumodról. Igazi művész vagy! Köszönöm, hogy harcolsz és hiszel a varázslatban még akkor is, ha a világ többi része már rég elfeledkezett róla.”

Ezen kívül a pletykák szerint Alarm Call című dalának megírására Michael Jackson inspirálta. Ezt az támasztja alá, hogy a dal munkacíme Jacko volt. (Michael ugyan nem szerette ezt a “becenevet”, de sokan ezzel nincsenek tisztában – nyilván Björk sem.)

Alarm Call

I have walked this earth
And watched people

It doesn’t scare me at all

I can be sinsere
And say I like them

It doesn’t scare me at all

You can’t say no to hope
Can’t say no to happiness

I want to go on a mountain-top
With a radio and good batteries
And play a joyous tune and
Free the human race
From suffering

It doesn’t scare me at all

I’m no fucking buddhist
But this is enlightenment

The less room you give me
The more space I’ve got

It doesnt scare me at all

You can’t say no to hope
Can’t say no to happiness

It doesn’t scare me at all

I want to be on a mountain-top
With a radio and good batteries
And play a joyous tune and
Free the
A-human race
From suffering

It doesn’t scare me at all

This is an alarm-call
So wake-up, wake-up now
Today has never happened
And it doesnt frighten me

It doesn’t scare me at all

You can’t say no to hope
You can’t say no to happiness

It doesn’t scare me at all

Magyarul:

Riadó

Ezen a Földön jártam
És figyeltem az embereket

Egyáltalán nem rémít meg ez engem

Őszinte lehetek
És mondhatom, hogy kedvelem őket

Egyáltalán nem rémít meg ez engem

Nem mondhatsz nemet a reményre
Nem mondhatsz nemet a boldogságra

Fel akarok menni egy hegytetőre
Egy rádióval és jó elemekkel
És játszani egy vidám dalt és
Megszabadítani az emberiséget
A szenvedéstől

Egyáltalán nem rémít meg ez engem

Nem vagyok egy kibaszott buddhista
De ez megvilágosodás

Minél kisebb teret adsz nekem
Én annál több helyet foglalok

Egyáltalán nem rémít meg ez engem

Nem mondhatsz nemet a reményre
Nem mondhatsz nemet a boldogságra

Egyáltalán nem rémít meg ez engem

Fel akarok menni egy hegytetőre
Egy rádióval és jó elemekkel
És játszani egy vidám dalt és
Megszabadítani az emberiséget
A szenvedéstől

Egyáltalán nem rémít meg ez engem

Ez riadó
Szóval kelj fel, kelj fel most
A ma sosem történt meg
És ez nem ijeszt meg engem

Egyáltalán nem rémít meg ez engem

Nem mondhatsz nemet a reményre
Nem mondhatsz nemet a boldogságra

Egyáltalán nem rémít meg ez engem

Forrás: http://www.bjorkish.net/b-faq/connections/c-mja.htm

Reklámok

Posted on február 7, 2014, in Michael Jackson and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Hozzászólás.

Vélemény, hozzászólás?

