A Counting Crows együttes énekese, Adam Duritz első zenei élményéről

Adam Duritz

 

“Nos, az első lemezem, amit megvettem… nem vagyok biztos benne. Lehet, hogy mindkettőt ugyanazon a napon vettem, de az első két lemezem közül az egyik mindenképpen Michael Jackson Got To Be There-je volt, ami azt hiszem az első szólólemeze volt. Rajta volt a Rockin’ Robin és a Got To Be There és már nem emlékszem még mi. És aztán a Jackson 5 Greatest Hits albuma. Az volt az első két lemez, amire emlékszem, hogy megvettem és az első koncertem, amire elmentem gyerekként az egy Jackson 5 koncert volt. A szüleim vittek el, amikor még nagyon kicsi gyerek voltam. És nem a Jacksonst értem ez alatt, hanem ténylegesen a Jackson 5-ot. Ez egy rodeón volt Texasban és talán 1970-ben. Gyerek voltam. És ez teljesen kiütött engem. Azok a dalok annyira jók voltak, annyira élettel teliek és ő (Michael) annyira gyilkos énekes volt. Velem egykorú volt, egy pár évvel idősebb nálam, de olyan volt, mintha egy velem egykorú gyereket néznék. Ő lehetett olyan tíz-tizenegy éves, én meg valószínűleg hat voltam. Talán ő tizenkettő volt, nem tudom, de gyerek volt és én is gyerek voltam és kibaszottul jók voltak. Azok a dalok és azok a groove-ok. Az I Want You Back basszus gitár groove-ja – a mai napig emlékszem rá. A fejedbe ragad, hihetetlen. Azt hiszem valószínűleg ez volt az első. Nem tudom, hogy emiatt akartam-e zenét írni, de emiatt mondtam azt, hogy ‘whoa, zene, ez fantasztikus’ (nevet). Azután nem tudtam betelni vele. És tudod ott voltak a Beatles lemezei is. A szüleimnek megvolt az összes Beatles album és mindenképpen emlékszem azokra a dalokra. De az első lemezem a Jackson 5 lemez vagy a Michael Jackson lemez volt. Lehet, hogy együtt vettem meg őket. Valószínűleg azért, mert elmentünk arra a koncertre. Nem tudom, hogy hallottam-e a cuccot azelőtt. De mindig úgy emlékeztem a Jackson 5-ra, mint az első cuccra, ami igazán magával ragadott, amitől azt gondoltam, wow, ez hihetetlen. A zene hihetetlen.”

http://www.glidemagazine.com/119366/adam-duritz-counting-crows-exclusive-interview/

Reklámok

Posted on január 8, 2015, in Jackson 5, Michael Jackson and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Hozzászólás.

Vélemény, hozzászólás?

